- نویسنده : فیکس فایل
- بازدید : 46 مشاهده
رضایت کاربران از دانلود فایل
پیشنهاد
3552
تعداد دانلود
3176
رضایت مندی
96%
توضیحات کامل در مورد فایل
دانلود تحقیق در مورد دیفرانسیل خودرو قابل ویرایش
امروز در این پست برای شما کاربران عزیز وبسایت فایل سحرآمیز یک تحقیق در مورد دیفرانسیل خودرو قابل ویرایش را آماده دانلود قرار داده ایم.
مشخصات فایلی که دانلود خواهید کرد
- عنوان: دیفرانسیل خودرو
- زبان : فارسی
- قابلیت ویرایش : دارد
- فرمت فایل : docx word (قابل ویرایش)
- تعداد صفحه : 15 صفحه
- چاپ : بدون مشکل در پرینت گرفتن
بخشی ازمطالب این مقاله دیفرانسیل خودرو :
دیفرانسیل یک قطعه مهم در سیستم جلو و عقب خودرو است که به منظور تسهیل حرکت و انتقال گشتاور به چرخها استفاده میشود. دیفرانسیل باعث میشود که چرخهای خودرو بتوانند با سرعتهای مختلف و در مسیرهای مختلف حرکت کنند، اما به طور همزمان از ایجاد اصطکاک بیش از حد و سایر مشکلاتی که باعث کاهش عمر لاستیکها و سایر اجزای خودرو میشوند، جلوگیری میکند.
دیفرانسیل از چند قطعه تشکیل شده است که از جمله آنها میتوان به پینیون، کاریکه، گیربکس دیفرانسیل، چرخهای دیفرانسیل و مهرههای دیفرانسیل اشاره کرد. پینیون، به عنوان قطعه اصلی دیفرانسیل، از گیربکس خودرو گرفته شده و گشتاور را به دیفرانسیل منتقل میکند. کاریکها به صورت زوج در دو طرف دیفرانسیل نصب شده و به منظور تسهیل حرکت و انتقال گشتاور به چرخها به کار میروند. گیربکس دیفرانسیل، به عنوان قطعه مهمی در سیستم دیفرانسیل، گشتاور و سرعت را بین پینیون و کاریکها تقسیم میکند و این قابلتنظیم است تا بهترین عملکرد را برای خودرو داشته باشد. چرخهای دیفرانسیل نیز به منظور انتقال گشتاور و حرکت خودرو به کار میروند و مهرههای دیفرانسیل باعث تسهیل حرکت چرخها در مسیرهای مختلف میشوند.
یکی از مشکلاتی که ممکن است در دیفرانسیل به وجود آید، عدم تعادل بار بین چرخهای خودرو است. در این موارد، چرخی که بار بیشتری دارد، سریعتر حرکت میکند و باعث میشود که چرخ دیگر کمتر حرکت کند و به محض رسیدن به حداکثر دوران، چرخ متوقف شود. برای جلوگیری از این مشکل، دیفرانسیلهای لیمیتی (Limited-slip differentials) و دیفرانسیلهای قفلشونده (Locking differentials) طراحی شدهاند.
دیفرانسیلهای لیمیتی، از یک سیستم لاستیکی یا هیدرولیکی برای کنترل تعادل بار بین چرخها استفاده میکنند. این سیستم به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت راننده، بار بیشتر را به چرخی که بار کمتر دارد منتقل میکند و از ایجاد اصطکاک بیش از حد و سایر مشکلاتی که باعث کاهش عمر لاستیکها و سایر اجزای خودرو میشوند، جلوگیری میکند.
دیفرانسیلهای قفلشونده، به عنوان یکی از راهحلهای دیگر برای حل مشکلات عدم تعادل بار بین چرخها، طراحی شدهاند. در این سیستم، قفلکردن یا قفلشدن دیفرانسیل اجازه میدهد که گشتاور به صورت یکنواخت بین دو چرخ منتقل شود و در نتیجه، از ایجاد اصطکاک بیش از حد و سایر مشکلاتی که باعث کاهش عمر لاستیکها و سایر اجزای خودرو میشوند، جلوگیری میکند. برای استفاده از این سیستم، راننده باید دستگاهی خود را بر روی دکمه قفل دیفرانسیل قرار دهد و این باعث میشود که دو چرخ به صورت قفل شده با یکدیگر ارتباط بگیرند و انتقال گشتاور به صورت یکنواخت بین دو چرخ صورت پذیرد
دیفرانسیل
اگر اتومبیل همیشه بر روی خط راست حرکت می کرد و احتیاجی به پیچیدن نبود لزومی نداشت از دیفرانسیل استفاده کنیم و انتقال نیرو می توانست به شکل های مختلف انجام گیرد .
در سر پیچ ها و جاده های ناهموار (یا وقتی که چرخ ها در گِل یا برف گیر می کند ) چرخ های سمت چپ و سمت راست اتومبیل مسافت های متفاوتی را طی می کند . اگر این چنین نبود یعنی چرخ ها دوران مساوی داشتند یکی از چرخ ها ( چرخی که مسافت کمتری را طی می کند ) در روی جاده سر می خورد تا هماهنگی لازم در چرخ ها ایجاد شود که در این حالت خطرات و خسارت های زیاد به اتومبیل وارد می شد مانند سائیدگی لاستیک ها افزایش می یابد و در سرعت های زیاد خطر انحراف اتومبیل زیاد است . برای رهایی از دست چنین مشکلاتی نیاز به مکانیزم است که بتواند دوران چرخ ها متناسب با مسیری را که طی می کند تنظیم کند این مکانیزم دیفرانسیل خواهد بود .
قسمت های یک دیفرانسیل ساده :دنده پنیون ،دنده کرانویل ، هوزینگ ، دنده های هرز گرد ، دنده های پولوس
وظایف دیفرانسیل :
1- تقلیل سرعت 2- تغییر جهت نیرو ( جزء در خودرو های که موتور شان به صورت عرضی قرار دارد ) 3- تقسیم نیرو بر چرخ ها 4- تنظیم دور در سر پیچ ها ( دور زدن در سر پیچ ها )
و... برای مطالعه کامل فایل را دانلود فرمایید.
">برای دانلود کردن اینجا کلیک فرمایید
مشاهده پست مشابه : دانلود تحقيق در مورد ديفرانسيل خودرو قابل ويرايش